Yoga / Pilates

Yoga
På dette hold er der opmærksomhed på ryggen og dens bevægelighed. De stramme muskler styrkes, udspændes og blødgøres gennem fysiske stillinger kombineret med åndedrætsøvelser. Yoga stimulerer kredsløbet, smidiggør leddene og udfordrer både den indre og ydre balance. Vi laver størstedelen af øvelserne liggende eller siddende og afslutter med afspænding.
På dette hold får din krop og dit sind et pusterum og en mulighed for nye gode vaner.
Alle kan være med.
Gode råd - inden du kaster dig ud i yoga-verdenen-tag noget løst og behageligt bomuldstøj på, for eksempel gamacher og sweatshirt. Du skal have bare tæer eller strømper på.

Power Yoga
En Power Yoga time er bygget op omkring balance, bevægelighed, stabilitet og smidighed. Der fokuseres på vejrtrækning, kropsholdning samt fordybelse i øvelserne. Power Yoga er træning af hele kroppen og varierer mellem statiske øvelser for udholdenhed og dynamiske bevægelser for styrkelse af kroppens muskler. Alle kan dyrke Power Yoga. Power Yoga er for dig som ønsker udholdenhed, styrke og bevægelighed og samtidig ønsker at vende dit fokus indad, opnå en øget kropsbevidsthed og reducere stress.

BODYFLOW
BODYFLOW er en blid blanding af yoga, tai chi og pilates, som tilsammen giver en afstressende træning i styrke, balance og smidighed til behagelig musik.
Gennem fokus, vejrtrækning og nøje udvalgte øvelser fra yoga, tai chi og pilates træner du her funktionel styrke, balance og smidighed til blød, lækker musik. Kombinationen af teknikker og øvelser giver dig både fysisk træning, øget balance og indre harmoni.
BODYFLOW er med til at øge din kropsbevidsthed, styrke krop og sind, reducere stress samt løsne op for spændinger.

Pilates
Pilates er en træningsform, som styrker kroppen og øger kropsbevidstheden gennem arbejde med vejrtrækning og kropsholdning. Pilates er skånsomt mod knæ, ryg og led og fokuserer på at øge styrken og stabiliteten i mave- og rygmuskler samt bækkenbunden. Træningsformen udvikler lange flotte muskler, samt opbygning af styrke og udholdenhed..Pilates er desuden velegnet til gravide, efterfødsel og folk med rygproblemer.
Timen henvender sig til dig, som ønsker at forbedre din kropsholdning, styrke din mave- og rygmuskulatur samt opnå øget kropsbevidsthed.